torsdag 30 juni 2011

Solbad & stan på slentrian

Himlabadet utomhusbad
Idag passade jag på att åka till Himlabadet, medan Pontus åkte till Peter för att hjälpa till med ved och kvällsfiske. Jag tror jag var där minst tre timmar och stekte, men det blev inget bad. Dels för att det blåste svala vindar, dels för att jag är lite försiktig med att bada ute över huvud taget, med tanke på risken för bakterieinfektion. Informationen om det där är lite tvetydig.. vissa säger att det är helt ok för gravida att bada i pool, en del säger att man helst bör undvika det. Man kan tydligen bada i sjöar och hav också, men måste då ha koll på att vattnet är tillräckligt rent, vilket ju är himla svårt att veta... Det var i alla fall hur skönt som helst att bara ligga där och lyssna på musik, läsa tidning och frossa glass alldeles för mig själv!

Sedan traskade jag in till stan. Tanken var väl att jag skulle gå förbi centrum och hoppa på första bästa buss hem... men, helt plötsligt stod jag i kassan på H&M med tre nya plagg, lite underkläder och några nya armband. Sedan kunde jag såklart inte sluta där! Kom även hem med två nya balkonglådor (REA) samt 6st nya krukor (som jag prutade ner till halva priset)! När jag kom hem lagade jag balkongbordet, sopade undan jord och skräp från mattan och planterade om blommor i de nya lådorna. Börjar ta sig på balkongen igen, men vågar inte belasta bordet förrän kanske i morgon då limmet har torkat. Tar en ny bild då!

Ågläntan från baksidan
Resten av lägenheten ser ut som ett mindre bombnedslag, men energin räcker inte riktigt till. Fick rådet av svärmor att äta pumpakärnor, de ska vara väldigt järnrika. Hittade tyvärr inga på affären jag var på, så köpte några rädisor istället, de ska också innehålla en del järn. Hoppas på att värdet ska gå upp snart igen så att orken kommer tillbaka! 

Förresten så gick jag förbi den nya restaurangen/fiket Ågläntan vid ån. Den har inte öppnat än med det ser riktigt inbjudande ut redan! Ska gå dit och kolla in fikat sedan någon gång när man är välkommen. 

Inga kommentarer: