måndag 27 juni 2011

Älskade ledighet!

Midsommarfirandet blev relativt lugnt. Inte så oväntat från mitt håll kanske! Pontus, jag, Alex och Stefan åkte till Martin och grillade. Jag försökte mig på att blanda till Mojito som välkomstdrink, men vet inte vad jag gjorde för fel för så särskilt god blev den inte, tyckte i alla fall jag! Efter ett tag kom Micke dit och lite senare skjutsade jag vidare Stefan och honom till en fest på Alnö. Bra för dem att ha egen fyllechaffis! :) Alex, Pontus och jag köpte mat på Max och kvällen slutade kring tretiden.

Morfar lyfte upp Theo så att han fick sitta högt upp i trädet!
I lördags tog vi nybilen på en liten sväng till Sollefteå. Vädret var lite tråkigt men det var så pass fint att vi kunde spela Boule på söndan. Först spelade pappa, Pontus, Sus & jag singelspel, det gick riktigt dåligt för mig först och Sussi tog hem segern. Men, efter att ha fått ett klot tappat på foten och en fluga i ögat lyckades jag faktiskt vinna sista matchen! :D Sedan kom nån på idén om att spela "tjejerna mot killarna"... Grabbarna fick glänsa med en rätt stor seger... men vi måste ju få låta dem vinna nån gång också! ;)
I övrigt så har vi bara myst på i helgen och haft det lugnt och skönt. Har busat lite med Theo och gosat lite med Tess. Idag måndag fick vi ju till och med varmt och soligt väder! Självklart så började jag må dåligt bara för det, så fick mest vara inomhus, men skönt är det att slippa se den gråa himlen och en massa regn!

Jag fick visa Pontus hur det ser ut nere vid Kullaborg idag. Där i Cafét skulle jag vilja ha vårt dop! Susanne och Pär har redan döpt Theo där. Det är en så himla fin plats att ha något sådant på, alldeles vid vattnet på en udde. Pontus ville knappt gå därifrån. Hade vi haft fiskespön med oss hade vi nog kunnat bli kvar hela dagen! Ska se till att skaffa det så kan man åka dit och grilla och fiska och bara ha det bra!

Ute på udden nere vid Kullaborg

Nu är vi i alla fall hemma. Skönt att få komma hem och byta om... glömde ju min väska här hemma i hallen, senil som jag är. Sedan glömde jag mina jeans hos syrran och åkte iväg i hennes shorts. När vi åkte från mamma och pappa höll vi på att glömma ta med oss bebiskläderna som vi fått av Sus och Pär också... mitt minne är inte som det borde just nu!

Såg att det ska bli soligt och fint ända fram till fredag! Nu måste jag ju hinna bada i alla fall en dag, än har första doppet inte gjorts och det är ju skamligt!

Inga kommentarer: