måndag 13 juni 2011

Ösregn och överraskningar

Idag vaknade jag inte av nån solstråle mot ögat direkt (eller som igår av två skränande skator). Tvärtom så vaknade jag av en skarp smäll klockan 04.55! Förstod först inte vad det var, men insåg efter smäll nummer 2 att det var åskan som dånade. Det lät som att någon slog på en stor plåt med en hammare bredvid örat. Låg vaken mellan 5 och 6 på morgonen och lyssnade på det höga mullrandet och regnets smattrande.

Vi hade övning idag inför skolavslutningen, som är i morgon. Det innebar drygt en kilometers promenad från skolan till kyrkan. På vägen dit var det uppehåll, men hem... smarta jag tog varken huvtröja eller paraply med mig så gissa hur torr jag var!? På väg dit fick jag blodtrycksfall eller något, förmodligen på grund av att jag har fuskat med järntabletterna. Jag gick med en elev som kommit för sent. Sista biten klarade jag knappt av att gå själv och sa åt honom att springa i förväg för att inte komma ännu mer sent till repetitionerna. Men han ville inte gå in i kyrkan själv, så jag blev tvungen att knata på trots att det nästan kändes som att jag skulle svimma. Allt för att allt ska gå så smidigt som möjligt för alla andra..! Väl inne i kyrkan fick jag iaf vila och efter några minuter kände jag mig bättre igen.


Efter kyrkan överraskade vi eleverna med fika och lekar. Därefter fick de ta med sig sina omdömen och kila hem. Ska verkligen bli intressant i morgon. De var duktiga på genrepet idag, men tror att det kommer bli ännu bättre i morgon när alla skärper till sig!

Har köpt några "tack-presenter" idag också. En till Helena, min kollega som hjälpt mig genom terminen på olika sätt. Det känns tryggt att kunna fråga någon när man själv inte riktigt har koll på allt! En present är till Birgitta, som har skjutsat mig till jobbet i ur och skur, ända sedan vi insåg att vi åker samma väg på morgonen! Skönt att slippa bussen åtminstone en resa per dag! De ska få varsin "shabby-chic" hjärtskylt med en ros på. Resten av personalen på mellanstadiet ska få en glasburk med med en massa blandgodis i, som en liten gest innan jag slutar.

Avslutning i morgon! Hoppas på uppehåll...

Inga kommentarer: