söndag 5 juni 2011

V.25 Diverse

Idag har varit en sån där skön dag då vi har tagit dagen som den kommer. Solade lite på balkongen i förmiddags, sedan åkte vi ut till Birsta! Jag hittade lite kläder på Gina Tricot, bland annat den här klänningen, fast i marinblått. Köpte också en vit och blårandig sjömansinspirerad klänning med trekvarts-ärmar och en mysig vit cardigan. Det är lite roligt att jag kan handla kläder i XS fortfarande, då kan jag ju ha dem sen också när magen är borta, smidigt! Försökte mig på en dropin klippning idag också, men hade inte tid att vänta så länge som det skulle ta, eftersom vi skulle vidare till svärmor och Tommy och äta. Så ingen klippning blidde det idag heller. Förhoppningsvis så hinner jag innan skolavslutningen i alla fall. Hoppas hoppas!

På väg till svärmor åkte vi förbi huset som vi har spanat in oss på, för att titta på det i verkligheten. Det var lika fint där som på bilderna och vi blev om möjligt ännu mer sugna på det! Det ligger nära en 1-6 skola och en förskola och inte särskilt långt utanför stan. Båda vill verkligen ha det där huset skitmycket! Vi har haft kontakt med mäklare men måste in på banken och få klartecken från dem. Det är så synd att Pontus måste åka till Norge  i morgon igen, annars hade vi gjort det till veckan! Nu får vi vänta i två veckor innan vi kan göra något...

Hos svärmor blev vi som vanligt bjudna på jättegod mat, grillat! Till efterrätt fick jag i mig ett helt lass marängsviss, så nu är magen lite extra utspänd! Är förresten i vecka 25 idag söndag. Barnet väger ca 800 gram och är 27cm från huvud till stjärt. Tiden går fort minsann! :)

Ikväll ska vi kika på Big Brother-finalen. Heja Simon!

Inga kommentarer: