måndag 5 september 2011

Ett dop och ett bröllop

Pär & Susanne 2011 09 03
Det har varit en rätt hektiskt helg, därför har jag varken hunnit eller riktigt orkat skriva någonting alls. Men nu är krafterna något sånär tillbaka så jag gör ett försök!

I helgen var det dop för lillasysters dotter Tess där jag blev gudmor. Det var en jättefin ceremoni nere i det gamla båthuset och nuvarande sommarcaféet "Kullaborg", en liten bit från våra föräldrars hus. Som alltid var det prästen PJ som höll i ceremonin. Det går inte att komma ifrån att det blir lite stelt när det ska sjungas psalmer och pratas om gud och jesus, men det är det ju värt att genomleva. Finast var det när "handens fem fingrar" sjöngs för Tess. Lyckades tränga tillbaka störtfloden av tårar och det enda som avslöjade mig var ett glansigt lager på ögongloben. Det var det första eldprovet för kvällen och nu är alltså Tess min guddotter! Hon skötte sig utomordentligt under hela ceremonin och kvällen, jag är så stolt!

Snart efter dopceremonin var det dags för lillasyster och Pär att vigas! Det blev ett litet dröjesmål när de insåg att brudbuketten låg kvar hemma på köksbordet, men Pontus och jag ilade iväg och hämtade den på några minuter! Eldprov nummer två stundades.. Jag fällde några tårar under vigseln men lyckades även där hålla mig ifrån att gråta floder. Fattar inte hur jag bar mig åt! Speciellt inte när de spelade och sjöng Susanne och Pärs låt "nothing's gonna stop us now" av Starship. Allt var så fint!



Efter bröllopsfotograferingen var det dags för presentöppning. De fick så mycket fina presenter av familj och vänner, helt otroligt! De överraskades även med ett bildspel från svensexan, en film från möhippan samt ett bildspel tillägnat Susanne och Pär med jättefina bilder på dem och barnen. Kunde inte titta på Susanne så mycket under tiden eftersom hon satt och grät... jag bet mig i läppen och andades lugnt för att inte dammen skulle brista! Eldprov nummer tre...

Jag får såklart inte glömma att säga att vi åt supergod smörgåstårta och en jättefin 7-vånings bröllopstårta plus en massa annat smått och gott.

Efter allt detta var det dags för fest! Alla hade supertrevligt och de flesta blev lagomt eller lite mer än lagomt sliriga. Även jag skakade loss på dansgolvet med magen och hade jättekul! En superlyckad kväll tror jag nog att alla håller med om!

Jag fick äran att skjutsa hem det vackra brudparet hem till sig där fler överraskningar väntade. Susannes svärföräldrar och mostrar hade satt upp ett stort lakan över hela garagedörren där det stod "Nygifta 2011 09 03" samt "Mål" längst ner. Pär bar som seden säger Sussi hedersvärt över tröskeln (om än vingligt och med spräckta brallor). Väl inne fick de se sitt gamla köksbord utbytt mot ett nytt med tillhörande 6 stolar och dukat med champagne och godsaker!

Nu är de familjen Bergström och jag gratulerar än en gång det supersnygga och allra bästa brudparet! <3

1 kommentar:

Babbi - Bloggdesigner & Fotograf sa...

Kul att läsa från någon annans ögon oxo :) Fint skrivet! Ps.. bilderna finns i bättre kvalle på min hemsida http://babbi.se än de du la upp.