onsdag 22 juni 2011

Säg vad du vill ha;

En ny bil!!

Vi har ju letat ett tag nu, kikat på Blocket, åkt runt till bilhandlare och lyssnat på tips och råd. Det kändes som en omöjlighet att hitta något först, men idag hittade vi den! Nu är vi ägare till en mörkbrun Wolksvagen Passat -04, kombi! I morgon ska den vara klar att hämta, sedan är det slut på allt j-a bussåkande = lättnad!!

Måste ju berätta att vi har gjort fler viktiga/stora inköp också. Igår köpte vi våra allra första bebisplagg! En body och ett par byxor på Polarn & Pyret, strumpor och mössa på Lindex. Vilken färg det blev på några av kläderna ska jag inte avslöja riktigt än... men ni som vet vad det blir kan säkert gissa. :) Sedan har jag äntligen lyckats lämna in förlovningsringen på lagning, ska vara klar om ca 3 veckor! Lång tid att vänta, men vad annars göra...
Efter det så åkte Pontus och jag till Stekhuset där vi hade bord, eftersom vi ville fira vår tvåårsdag! Jag beställde en plankstek och alkoholfritt rödvin och Pontus en Whiskeymarinerad oxfilé och öl. Det var bland det godaste jag (och han) har ätit på riktigt länge! Var helnöjda efter maten och åkte hem och såg på en film som heter Unknown. Den var jättebra, ännu bättre var faktiskt filmen vi såg i förrgår, Limitless! Bra filmtips där.

Nu är jag jättetrött, somnade faktiskt i soffan ett tag nu i eftermiddag... känner mig fortfarande skitseg. Kan det vara graviditeten som spökar? Ska nog vila ett tag till, eller så blir det promenad nu när ryggen börjat bli lite bättre! :)

Inga kommentarer: