lördag 4 juni 2011

Händelserikt

Nu har det hänt en del som jag inte haft tid att anteckna. I torsdags fick jag i alla fall sådana problem med magen att vi bestämde oss för att åka till akuten! Spenderade halva dagen där och tog olika prover och blev runt-skickad hit och dit. Det märktes tydligt att det är personalbrist, fick vänta på sköterskor och doktorer i flera timmar sammanlagt. Efteråt undrar jag om jag egentligen fick någon hjälp... Men just nu är det i alla fall bättre. Bebisen mår också hur bra som helst, skönt att veta.

Mellan fredag och lördag har jag varit i Solle och hälsat på familj. Anne och Martin kom från Ö-vik, träffade till och med lite kusiner; Sandra och Kattis när jag var hos mormor, Hanna och Johan när moster Inger kom och hälsade på.

Trots stormväder stora delar av dagen så har pappa och grannarna Emil och Johan, jobbat flitigt med flotten. Lossade stora pontoner som ska sitta under den alltmer utbyggda flotten! Theo tyckte det var väldigt intressant att titta på lastbilar, traktorer och grävare i action! Hoppas jag kan hjälpa till lite med bygget i sommar, nu när jag verkar bli lite ledig ett tag!? :)

Senare på dagen åkte jag hemåt men stannade först till hos svärföräldrarna K&K. Pontus hade hjälpt till med veden och jag kom lagom till att allt var klart! Vi blev bjudna på jättegott grillat innan vi åkte hem till vår lägga. Vi har förresten hittat ett jättefint hus som vi är såå sugna på att köpa. Det är helt perfekt, bara lite dyrt... Känns inte som att det kommer bli vårt, men drömma kan man ju. Nu ska jag sno ihop lite smoothie och kika på TV.

Inga kommentarer: