lördag 11 juni 2011

Frid & födsel


Den här lördagen har varit en av de slappaste på länge. Jag har haft sovmorgon, solat på balkongen halva dagen, ätit glass och vindruvor, lyssnat på musik, läst bok samt gjort lite pedikyr och manikyr. Så skönt att inte behöva tänka på "måste-göra-saker" hela tiden. Lite jobb har jag kvar, men inget som inte går att få bort ganska fort. Känner att energin börjar komma tillbaka!

Idag fick jag reda på att min barndomsvän Maria fått sin lilla bebis, som ska heta Oliver! Igår kom han till världen. Grattis till dig Maria och er nya lilla familj! 

Det kändes faktiskt ett sting av förväntan i magen när jag såg detta. Jag har ju hela tiden tänkt att när Maria har fått sitt barn så är det bara ca tre månader kvar av min graviditet. När jag tänker efter så är det faktiskt bara 98 dagar kvar. Gah! Trots det tar jag faktiskt det hela med ro, är inte alls stressad egentligen. Men ibland så går det upp för mig att det ständigt pågår en biologisk nedräkning som faktiskt inte går att komma ifrån, och då är det kanske inte så konstigt att man blir lite nervös... 


Inga kommentarer: