lördag 2 juli 2011

Nattvrål & mackmål

Det är dåligt väder men det är fortfarande så himla kvavt! Har sovit med balkongdörren öppen i sovrummet, men det märks knappt nån skillnad ändå. Vaknar bara av mås-skrik eller andra störande ljud utifrån. Igår natt hörde vi ett högt klagande vrål någonstans ifrån. Fattade först inte vad det var, men sedan kom det lite lägre men utdragna, plågade och ack så hjärtskärande jamanden. Stackars djur. Undrar om det var det som lockade måsarna i morse?! Usch...

Idag åkte Pontus, Alex och jag till Birsta en sväng. Jag har varit sugen på en grillad macka i flera dagar och idag tänkte jag slå till på en! Beställde grillad macka med ost och skinka på Café Charm. Var noga med att säga att jag inte ville ha den med chevréost eftersom gravida inte bör äta det. Fick mackan efter lite väntan. Blev ganska förvånad över att känna smaken av just pinjenötter och chevréost efter några tuggor. Jahapp, bara att inse att jag fått fel. Klagade, fick en ny macka, en massa ursäkter samt en gratis efterrätt. Det var ju snällt, men tur att det inte var Pontus som skulle ha mackan som är nötallergiker, då hade det kunnat gå riktigt illa! Det fick de veta också...

Det har inte blivit så mycket annat gjort idag. Lite städning och scrappande... men jag tar det rätt lugnt nu eftersom jag blir så trött så fort och måste vila mellan varven. Har köpt penslar och 4st nya dukar att måla på inför en beställning, laddar lite innan jag börjar med det!

Bara 77 dagar kvar till beräknad förlossning!  

Inga kommentarer: