måndag 20 juni 2011

Fest och familj

I helgen har vi varit hos mamma och pappa och firat storasyster som fyllt 30 år! Helt otroligt att vi redan är där... snart är det ju min tur!!
Alla inbjudna bjöds på fest med välkomstdrink och en trerätters-middag. Det var väldigt trevligt, synd bara att vädret inte var det bästa. Det regnade inte men var mulet och småkallt. Kvällen var hur som helst bra, vi åt, spelade boule "grabbarna mot gubbarna" och pratade på kvällen lång. Från lillasyster och mig fick Anne en silverkedja med en läderrem och en hjärtberlock. På baksidan av hjärtat hade vi graverat in "Anne 30 år"! Grattis igen syrran! :D

Vi gick ner en sväng till älven och tittade på flotten. Nya projekt har dykt upp som nu är i full gång! Bland annat ska husvagnen byggas in och ska ha en inglasad altan med en bar i. Bakom husvagnen har det byggts en trappa som leder upp till taket av bygget, det ska bli ett soldäck. Inte så dålig flotte detta kommer att bli! Jag hoppas på att kunna bidra lite på bygget i sommar, genom att kanske måla lite eller slå i nån spik här och där. Får se vad formen tillåter. 


Igår fick jag skjuts hem till Sundsvall av mamma eftersom dintur.se inte verkat ha uppdaterat sin hemsida så ingen busstid stämde. Väntade på bussen i 45 min, bara för att inse att det förmodligen inte skulle komma någon, varken då eller senare... Som tur är har man snälla föräldrar som alltid ställer upp! Kunde ha sovit över till idag men ville ju hem för jag skulle hämta Pontus på Midlanda kl 22.00. Har inte setts på två veckor så en enda dag till ifrån honom skulle ha känts som väldigt länge...

Idag var det tänkt att jag skulle åka på en sista "fest" eller middag tillsammans med mina arbetskamrater från Bergsåker. Men jag lyckades sträcka ryggen igår så nu kan jag knappt gå! Tror det kan ha berott på att jag lekte med och lyfte Theo en massa under helgen. Han är liten än men blir ju bara tyngre och tyngre! Nu måste jag få hjälp när jag ställer mig upp eller sätter mig ner, och jag går som om jag väger 100 kilo! Hoppas på att det ska gå över till ikväll... Vore tråkigt att missa avslutningsmiddagen nu eftersom jag inte kommer tillbaka till hösten.

Strax blir det Birsta, kanske lite shopping?! :P

Inga kommentarer: