måndag 20 juni 2011

V.28: Roll over

Det börjar bli lite besvärligt att sova. Jag är van att kunna ligga lite hur som helst och sova, men jag brukar vara relativt stilla. Nu kan jag bara ligga på sidan och måste vända på mig flera gånger per natt, eftersom att jag får ont i höften och den domnar bort efter ett tag. Som grädde på moset har jag ju lyckats sträcka mig, så när jag vänder mig måste jag vara ytterst försiktig, annars gör ryggen svinont! Det blir ju inte heller bättre av att jag blir kissnödig minst en gång per natt och måste kliva upp med min onda rygg. I morse kom jag knappt upp ur sängen när jag skulle på toa, var tvungen att ta hjälp av fönsterbrädan för att ta mig upp. Känner mig som en reumatisk pensionär måste känna sig! Men förutom detta lilla bakslag mår jag hur bra som helst. Magen växer ju och naveln blir mer och mer obefintlig. Pontus skrattade åt den igår för att den ser så konstig ut, nästan helt jämn med resten av min extremt utspända mage! :)

Tess <3
Nu är jag i vecka 28 och barnet växer så det nästan knakar. Väger ca 1kilo och ökar i vikt med ca 27gram per dag (!) är ca 35cm lång och fötterna är ungefär 5cm. Börjar få lite abstinens efter bebisen nu, speciellt efter att ha burit runt på Susannes lilla Tess i helgen. hon är ca 2 månader redan. Tiden går dock väldigt långsamt när man väntar på något!

Inga kommentarer: