söndag 12 juni 2011

Shopping-nerven

Varför mår man, eller i alla fall jag så himla bra av att shoppa? Det spelar egentligen ingen större roll vad det är jag köper... någonting i kroppen går liksom igång på att byta pengar mot saker! Idag gick jag loss på kläder och skor, fast köpte faktiskt inget onödigt. Upptäckte att Scorett hade "tag 2 betala för 1"-erbjudande idag, så jag köpte två par sneakers för bara 200kr. Fynd! Nya skor är faktiskt något jag behöver! Sedan gick jag till H&M som hade en hel del fina grejer. Var egentligen ute efter en löst stickad tröja, men hittade istället två sommarklänningar! En blå (bilden) och en likadan rosa. Min garderob är rätt tunn på sånt, så det var heller inte ett helt onödigt inköp. Nu är jag jätteglad och nöjd, i alla fall ett par dagar till! ;)

Mitt köpbegär blir faktiskt större av att Pontus inte är hemma. Tror jag saknar honom så himla mycket att jag måste ha något att fördriva tiden med, speciellt på helgerna! Så därför skyller jag mitt spenderande på hans frånvaro och har därmed rättfärdigat dagens shoppingrunda! :) 

Inga kommentarer: