måndag 6 juni 2011

Nationaldagen

Nu har jag precis kommit hem efter att ha skjutsat älsklingen till Midlanda. Han ska vara borta i 2 veckor igen och jag känner redan hur ensamt det blir här hemma! Köpte hem lite glass som jag kan äta på ikväll i min ensamhet... I morgon börjar jag i alla fall att jobba igen efter min 5-dagarsledighet! Då får jag tänka på annat ett tag. Det är rätt mycket att hinna med innan skolavslutningen som är den 14/6. Den ser jag verkligen framemot, min första skolavslutning som klasslärare!

Dessutom så händer det en hel del annat skoj de närmaste veckorna! Bland annat så ska jag äntligen klippa och slinga håret i morgon, något som jag tänkt att jag måste göra länge nu. Topparna har sett bättre dagar och utväxten ser numera ut som en page... lägger upp en bild på resultatet!
Sedan är det student den 9/6. Både min kusin Sandra och Pontus syrra Sofia ska ta studenten då! Jag hinner tyvärr inte åka och fira Sandra eftersom hon bor i 12 mil bort, i Solle... men Sofia hinner jag gratta! Ska bli roligt, säkert också lite nostalgiskt. Kommer att tänka på min egen student som på något sätt känns både nära och långt borta...
Den 18/6 firar vi syrran med dunder och brak som fyller 30 år! Vi ska då vara hos mamma & pappa och har bjudit närmaste familjen på fest. Ja, det är lite av det som kommer att hända i juni!

Självaste nationaldagen är det idag också. Vi hann faktiskt fira lite innan Pontus var tvungen att åka iväg. Vi köpte grillad kyckling, potatisgratäng och fransk baguette med vitlökssmör till som vi mumsade i oss till lunch. Jag åt så mycket att jag faktiskt fick problem att andas ett tag (!) Man kan ju tro att det finns massor av plats i magen för mat, nu när den bular ut så mycket, men icke!
På tal om den så måste jag bara berätta att nu är det om möjligt ännu mer aktivitet där inne. Igår hoppade jag ofrivilligt till när det rörde sig. Det kändes som att bebisen drog med en hand eller en fot efter insidan på magen och det kändes skitläskigt! Pontus har suttit med händerna på magen han med och fått känna hur mycket det rör sig. Det är så häftigt! Nu vill vi bara se vad det är för liten person som kommer ut. Gissar på en energisk liten busunge, i alla fall om man ska gå efter hur den beter sig nu! :)

Nä, om man ska gå och ta en glass kanske...

Inga kommentarer: