torsdag 30 juni 2011

Mvc, sol & bad!

Transformers 3 i 3D var helt klart sevärd. Såg den igår kväll tillsammans med bland annat Pontus, Martin, Jennifer och Jonas N. En bit in i filmen verkar det dock som att alla höga ljudeffekter hade inverkan på bebisen! Hon började röra sig som aldrig förr och jag mådde till och med lite illa av allt tumult. Mot slutet av filmen behövde Pontus gå på toaletten så jag följde med. Så fort jag kom ut från biosalongen så lugnade magen ner sig! -"Inget fel på hennes hörsel i alla fall" som sköterskan på MVC sa idag. Verkligen inte!
Jag fick ta blodtryck och blodprov och lämna urinprov igen. Sedan tog hon och mätte magen och lyssnade på hjärtljuden, allt såg väldigt bra ut! Jag är lite under "normala" kurvan men följer den väldigt precis i övrigt. Känns alltid bra att få bekräftat att allt är lugnt. De enda jag fortfarande måste ha kolla på är järnvärdet. Förra gången låg jag på 109 där 110 är lägst på skalan för det normala. Idag låg jag på 107... trots att jag äter järntabletter varannan kväll! Måste försöka äta mer järn...

Idag har det varit helt underbart somrigt hela dagen! Efter besöket på MVC plockade vi upp Alex. Efter att ha startkablat igång Robin, Roya och hennes lillasyster så åkte vi alla till Hartungsviken för sol och bad. Vi var väl där ca 2h, sedan beställde Alex, Pontus och jag mat från Biteline som vi åt hemma hos oss. Efter lite öl och ytterligare lite solande så mötte vi upp de andra tre vid hamnen. Där fick vi underhållning i form av utomhusgymnastik. Vi tittade på samtidigt som vi drack öl och åt glass. Sedan plockades kubben fram! Tjejerna mot killarna visade sig inte vara någon bra uppdelning för min del denna gång heller... Men roligt är det ju ändå..!


God natt!

Inga kommentarer: