söndag 29 maj 2011

Mors dag


Söndag och morsdag. Jag har faktiskt fått mitt första morsdags-grattis idag, från Martin F! Det var roligt och konstigt, men snart är jag ju faktiskt mamma! Svårt att fatta ibland...

Jag hann träffa mamma och pappa en sväng idag också. De skulle hämta vår barnvagn, som tidigare tillhörde Pär och syrran. De upptäckte att de behövde den ett tag till, till Tess och vi får ju inte tillökning än på några månader, så de får ha den till dess! Sedan hängde jag med mams och paps till Birsta i deras nya volvo. Jag hittade gardiner och några asietter, men det var allt. Blev grymt sugen på att köpa färg till hallen och måla om, men bör kanske diskutera saken med min sambo först?! :) Jag tycker det är värt att måla om, även om vi kanske inte kommer att bo kvar så länge till. Det ökar ju faktiskt värdet på läggan att piffa upp den lite innan försäljning samtidigt som vi får det lite finare under tiden! Gardinerna tänkte jag hänga i hallen framför ytterdörren, dels för att ljudisolera och dels för att det är snyggt! Då kan jag ta bort innerdörren som har fungerat som ljudisolering fram till nu. Kommer bli så fint!

Nu sitter jag och väntar på att Pontus ska komma hem. Han har varit på partyresa till Tallin med grabbarna sedan i torsdags. Lär vara hyfsat sliten..! Sist jag pratade med honom satt de i en seg bilkö ovanför Tönnebro, på grund av nån bilolycka. Drygt att fastna där, mindre än 2h hemifrån!

Grattis alla mammor!



1 kommentar:

Amanda sa...

Hej, jag hittade din blogg på fb, visste inte att du hade en :-)

Grattis på morsdag ;-)
Kram!