tisdag 24 maj 2011

En riktig tavla

Ännu en dag med mycket jobb och förberedelser, det är mer att göra än man kan tro inför skolavslutningen, alla har verkligen fullt upp nu! Börjar i alla fall bli van de sena kvällarna... räknade ut att jag har jobbat 161,5h i slutet av denna månad. :-O

Jobbet har såklart många fördelar också, som jag kanske är dålig på att nämna. Idag överraskade till exempel några av tjejerna i femman mig med en present! De hade gjort en jättefin tavla/skylt på träslöjden till mig, eller egentligen var den till bebisen. På den har de målat gräs, en blomma med en nyckelpiga, himlen samt ett blått moln som de skrivit en text i:

"Tro på gud och älska Jesus. Lyda pappa lyda mamma, vara snäll utan gnäll. Välkommen till världen!"

Hur gulligt är inte det? På baksidan står det vilka som har gjort den samt vilka den är ifrån. Jag som är så blödig nu fick ju lov att bita ihop tänderna stenhårt för att inte börja storgrina, mitt i korridoren. De är ju världens gullungar, mina elever! Sedan fick tavlan gå runt i personalrummet där var det fanns fler känsliga fröknar som blev lika rörda.

Just ja... För några dagar sedan upptäckte jag att det lossnat en sten ifrån min förlovninsring, GAH! Typiskt, precis när jag har fått tillbaka den efter 3v på gravyr och förminskning. Nu måste jag vänta ytterligare 3v för att få en ny sten ditsatt! Det blir ju så tomt att inte ha en ring där på fingret, nu när jag blivit van. Om jag ens får av den nu förresten, fingrarna har faktiskt svällt lite...

Inga kommentarer: