fredag 13 maj 2011

Tufft!

Denna arbetsvecka har varit tuff, mycket att göra och hålla reda på osv. Arbetet har varit det sista jag tänkt på innan jag somnat och det första jag tänkt på så fort jag vaknat. Det börjar tära lite att inte kunna koppla bort det ordentligt när jag är ledig! 

Idag hade jag noll tålamod, mycket på grund av trötthet och stress, men också för att klasserna var ganska påfrestande. När det var dags för sista lektionen fick jag ett litet utbrott. Jag jagade fatt på några elever som inte ville lyssna och röt till mer än vanligt på dem! Efter den lilla språngmarshen klappade hjärtat på ordentligt och jag flåsade som en galning! Det är lätt att glömma att kroppen har förändrats så mycket de senaste 5 månaderna. Jag har gått upp 5 kilo, blodkärlen har vidgats och pulsen är högre än vanligt, så man är ju inte direkt nån elitidrottare i nuläget! Halsen känns alldeles sårig efter allt rytande idag också... ve och ve... Räknar dagarna till sommarlovet nu!

 





Inga kommentarer: