måndag 2 maj 2011

V.20+1: Spåmamma!

Samtal från fjärran land
Har precis pratat med mamma och pappa, som ringde ända från Kanarieöarna. De har varit bortresta i 2 veckor och kommer hem i morgon, tisdag. Skönt att höra ifrån dem! Vi bestämde att jag få fortsätta att ha deras bil till helgen mot att jag kommer och hälsar på dem. Bra deal tycker jag! Mamma frågade även hur det står till med magen, jag berättade om aktiviteten som är där inne. :) Eftersom vi vid ultraljud nummer två även fick reda på kön på bebisen så passade jag såklart på att berätta för dem vad det kommer att bli! Mamma var föga förvånad eftersom hon spådde rätt igen. Först spådde hon att syrran och hennes kille skulle få en pojke först, sedan en flicka. Det har ju stämt bra. Nu spådde hon rätt även på mig! Lite lustigt.
De blev i alla fall jätteglada över nyheten och nu kan jag knappt vänta till helgen, då jag får träffa hela familjen! Det är verkligen inte ofta som vi alla är samlade. Lite tråkigt att Pontus måste jobba utomlands och inte kan följa med... saknar honom så otroligt mycket när han är borta! Hela två veckor är det kvar innan jag får träffa honom igen. Men men, det som inte dödar ska ju härda...

Lilla livet i magen 
Barnet växer och jag känner dagligen fosterrörelser som blir allt starkare. Längden är ca 20 cm från huvud till stjärt och vikten är ca 420g. Barnet har både ögonbryn och ögonfransar. Huvudhåret ska även börjat växa ut samtidigt som huvudet blir större (inte för stort hoppas jag..)! :)

Mamma Marie
Lite har jag gått upp i vikt, men bara ca 2kg. Brösten är lite smått ömma på grund av mjölkkörtlarna som mognar. Dessutom så har bröstvårtorna förändrats lite, som ju är vanligt vid den här tiden av graviditeten. Jag är dessutom konstant kissnödig, det känns som att jag ska kissa litervis när det bara kommer några småskvättar...! Känner mig alltid lika lurad... :P






1 kommentar:

Sozaena sa...

Ja, det är läskigt att det stämt hittils! Kan börja tjäna pengar på det där mama! :) Men sååå mysigt att veta vad det blir :DD Längtar som en tok tills mosters älskling ska komma ;D