lördag 28 maj 2011

V.24: Kontakt

Idag är jag i vecka 23+6, så i morgon är jag alltså i vecka 24 fullt ut. Hela 60% är nu avverkade och bara 112 dagar återstår till beräknad förlossning! När som helst ska min barndomskompis Maria ha barn också. I början av juni är det beräknat för henne. Ska bli roligt att höra vad det blir och hur allt har gått för dem. Gissar att hon väntar otåligt hon med!


I vecka 24 ska i alla fall bebisen väga ca 700g och vara ca 24cm lång. Jag riktigt känner hur magen börjar spänna, även om det tydligen finns mycket plats för lill-plutten att röra sig. Känner sparkar varenda dag! När jag stryker på magen brukar rörelserna avta och när jag slutar kommer de tillbaka efter en liten stund. Försökte faktiskt filma rörelserna som syns på magen, men de blir så otydliga i kameran, än så länge. Läste också att barnets hörsel har utvecklats i detta stadie, så att det kan lära känna de röster som pratar eller sjunger i dess närhet, häftigt! Fast jag tror jag besparar bebisen min sångröst, vill ju att han/hon ska våga komma ut någon gång också..! :)



Trevlig helg!

Inga kommentarer: