torsdag 5 maj 2011

V.20+4: Matmonster

Jag gillar verkligen inte att vara hungrig. Jag blir yr, matt, illamående, får ofta ont i huvudet och blir på dålgt humör om det får gå för lång tid innan jag får mat! 

Idag kom jag ifrån jobbet kring 15.00. Trots att jag hade ätit en hyfsad lunch bara några timmar tidigare, kände jag nu att hungern sakta började tränga på. Det är då jag brukar plocka fram reserven, bananen eller vad jag nu råkar ha med mig. Idag hade jag ingen = katastrof! Eftersom jag måste ta bussen var jag hemma kring 15.40... innan dess hade jag hunnit bli ett vrålhungrigt och galet matmonster inombords. Kände mig som en tickande bomb! I panik köpte jag en låda färdigmat (som jag eg. hatar) på kiosken, slängde den i micron innan jag ens fått av mig ytterkläderna, sju minuters väntan... Blev knappt mätt, men det stillade i alla fall det värsta! Det är helt galet att jag ska behöva bli så hungrig på så kort tid! Men men, "man äter ju för två" som alla gärna påpekar, dagligen, även om det inte stämmer överens med verkligheten. 

Nu har barnen på skolan börjat lägga märke till min lilla mage också. Idag kom det fram en liten tjej från trean och frågade lite försiktigt om jag skulle bli mamma, samtidigt som hon inte kunde slita ögonen från min mage. Precis innan var det en annan elev från sexan som ropade efter mig och frågade om jag var med barn. 
-Ja, sa jag, tycker du att det börjar synas nu? 
-Jag visste inte ens att du var gravid, svarade han!
Han hade tur, jag kunde ju lika gärna ha lagt på mig lite extra bukfett och då hade det kunnat bli lite pinsamt. Vissa tänker ju inte på sånt, men det är därför som jag aldrig frågar någon annan om de är gravid, även om det i princip är uppenbart! För man vet ju aldrig... Det har ju hänt förr att folk har misstagit sig och den situationen hamnar jag helst inte i! 


I övrigt så längtar jag till helgen, ska åka till Sollefteå och umgås med hela familjen! Det besvärliga är att jag inte har bil och den enda buss som går på lördag avgår tidigt på morgonen och tar 4h (!), eftersom det är 3 bussbyten! Det är dessutom dagen efter vår personalfest som jag inte kan skippa, eftersom jag är med och planerar den. *-Suck*

På tal om bilar; bilen som mamma och pappa fick lämna åt bärgaren i Sundsvall i förrgår natt måste vara otursförföljd. Pappa fick nämligen hjälp av en vän, Jerry, att frakta hem den med hans bil och släp idag. Men efter en liten bit blev Jerrys bil överhettad och de blev stående efter vägen den också! Sist jag hörde något om det hela så var en tredje person, Lasse, på väg till undsättning! Det blir inte alltid som man har tänkt sig...


  

Inga kommentarer: