måndag 9 maj 2011

V.21+1: Helgmys

Helgen har varit hur bra som helst! Har myst med familjen hos mamma och pappa. Storasyster var också där samt lillasyster med hela sin familj. Det går inte att beskriva hur söta deras barn är, måste bara busa och kramas med dem hela tiden! Vi passade såklart på att vara ute så mycket som möjligt i det fina vädret. Vi solade på förmiddagen, var ute och gick samt grillade på eftermiddagen. Helt underbart helt enkelt! 

Söndag kväll åkte syster Anne och jag till Sundsvall och hem till mig. Hon sov över för hon hade en tid att passa här i stan idag. Roligt att få umgås lite extra med henne, speciellt när det är så sällan! Fick skjuts hem från jobbet av siz innan hon åkte tillbaka till Ö-vik också, lyx! Nu har jag en bunt omdömen att skriva färdigt innan i morgon. Jag gruvar mig att börja, det är så lätt att göra annat när det finns en massa måsten..!

I söndags blev jag precis i graviditetsvecka 21, så nu bär det alltså raskt av mot vecka 22! Har läst lite om hur det är i magen vid denna tidpunkt, eftersom jag är så nyfiken, men har även noterat lite saker själv! Bebisen väger ca 510 gram och det är känsligt för beröring och flyttar på sig om man buffar lite på magen. Jag har märkt att barnet gärna rör sig när jag sitter eller ligger stilla, eller så märker jag det kanske bara lättare då än när jag är uppe och springer? Många säger att barnet kan minnas röster och speciella musikstycken om man spelar dem ofta under graviditeten. Så bäst att jag tänker på vad jag lyssnar på redan nu då! Kanske ska vänja de små öronen vid lite psytrance så att pappa kan spela lite vaggvisor lite senare, efter nedkomst!?! ;P 



Nedräkning pågår inte bara för nedkomst utan även för hemkomst! Älsklingen kommer hem från Norge om ganska precis en vecka, då har han varit borta och jobbat i 2 veckor! Tiden går långsamt just nu....





Inga kommentarer: