måndag 23 maj 2011

Järnet

Idag hade vi tid på Mödravården kl 9.00 för en rutinkoll. Kände mig inte pigg på morgonen, antog att jag bara var trött av för lite sömn, eller nåt..? Men på bussen in till stan började jag må sämre, åksjuka!? Trots att bussen skulle gå hela vägen till MVC så klev vi av vid Navet för att jag inte pallade att sitta där och må illa längre. Frisk luft borde ju hjälpa! Kände mig grymt anfådd redan halvvägs men i backen upp gick det inte längre. Blev tvungen att stanna och andas och sitta och vila. Kändes som att jag inte kunde andas, svettades och benen var som bly, har aldrig känt mig så förut! Som tur var så hade jag Pontus att luta mig mot, trodde nästan han skulle bli tvungen att bära mig sista biten, men tillslut så tog vi oss fram. Väl inne konstaterade sköterskan att jag hade lågt blodtryck! Det borde jag ju ha anat... Så jag fick rådet att köpa järntabletter på apoteket som jag nu ska ta varenda kväll framöver. Skönt att det inte var något värre. Förresten fick vi höra hjärtljuden idag igen, mysigt! De lät precis som de skulle, bra att veta att lillen där inne inte tar någon skada av att jag mår lite dåligt ibland.

Inga kommentarer: