onsdag 18 maj 2011

Fröken flora

Gissade rätt i söndags! Pontus överraskade mig med att komma hem tidigare, men dock sent sent på natten. :) Blev så glad när jag väcktes av att nyckeln vreds om i ytterdörren! Vi har bara hunnit umgås lite, eftersom jag jobbar så mycket. Har bl.a. haft föräldrarmöte, arbetsplatsträffar, provrättningar och utvecklingssamtal att lägga nästan all min tid på. Igår var klockan nästan 20 innan jag kom hem och idag 19. I vanliga fall slutar jag kring 15.00! För att få lite mer energi, mellan rättning och utvecklingssamtal idag, gick jag och köpte en kycklinghamburgare på Frasses. Dagens höjdpunkt! Trodde jag... Det var bland det äckligaste jag ätit! Kycklingen, om man kan kalla den för det, var gummi-aktig, rynkig och smakade konstigt. Jag höll på att kväljas för varje tugga! Fick slänga bort den och äta bröd och strips istället. Blev besviken, de brukar ju ha bra mat där.

Dagens höjdpunkt får istället bli när jag och arbetskamraten Helena gick promenad, tillsammans med nio av våra elever (de som inte ville vara med på fotbolls-DM idag). Vi gick runt en liten sjö i närheten av skolan och tittade på naturen. Vi hade med oss varsin Flora-bok och slog upp olika blommor och växter som eleverna kom springandes med. Sedan skämde vi bort dem (och oss själva) med varsin glass, innan vi gick tillbaka till skolan. En lugn och skön arbetsdag, trots sin längd!

För några dagar sedan fick jag en spröd liten blomma, med några blad och en knopp, av svärföräldrarna K&K. Det är ett skott från en större planta som de har hemma hos sig. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter... Knoppen har i alla fall slagit ut nu och har en jättefin röd färg (bilden). Tack igen för den fina blomman, jag ska vattna och vårda den så bra jag kan! 


I måndags fick vi äntligen tillbaka våra förlovningsringar som har varit inne för gravering! Jag passade på att förminska min också, nu är den perfekt! Tack <3 mitt! 
Vi var även på en lägenhetsvisning. Hoppet var på topp, men väl där var besvikelsen ett faktum. Ville vända i dörren direkt när vi kom in, där blir det verkligen det inget köp! Vi får jaga ett tag till.

Nu ska jag slappa bara slappa resten av kvällen!







Inga kommentarer: