lördag 14 maj 2011

V.21+6: Husdrömmar

Det är så skönt med helg! Tog sovmorgon till klockan 8.00 (vaknade av mig själv) och läste bok i ytterligare en timme innan jag klev upp. Vill minnas att jag drömde en sån där toa-dröm igen, men minns inga detaljer... Sedan har jag bara slöat och ätit lite fram till nu! Tråkigt att det regnar, hade inte varit dumt att sitta på balkongen i solskenet just nu!

Pontus och jag hade vårt dagliga telefonsamtal igår kväll, som alltid när han är i Norge och jobbar. Det verkar som att han kommer att få ett mycket bra kontrakt/avtal där väldigt snart, vi känner oss så pass säkra att vi kan börja titta på hus på allvar! :D Jag har redan kikat lite på vad som finns, men det är jättesvårt att veta var man ska slå sig ner. Vi vill gärna bo ganska nära stan, men vill samtidigt ha lite privatliv genom att ha en stor tomt. Vill inte ha grannarna för nära inpå, för vad är då vitsen med att bo i hus? Vi ska till en mäklare när Pontus har kommit hem och titta på våra alternativ, ska bli väldigt kul!!

Kanske är det lika bra att det regnar idag, så jag kan städa! Blir inte mycket av det under veckorna så det börjar verkligen bli dags för en grundlig rengöring här. Är rätt sugen på att bygga ihop spjälsängen som vi köpte för ett tag sedan också. Men jag är medveten om att det är onödigt tidigt egentligen, speciellt om det skulle bli en flytt inom snar framtid. Men det kliar i fingrarna! Så, det blir väl till att damma, tvätta och plocka idag istället! Kanske händer det något kul ikväll?

Trevlig helg!


Inga kommentarer: