tisdag 10 maj 2011

Plats nummer ett!

Trodde inte mina öron tidigare idag när jag var i Skatteverkets telefonkö. Hade ställt in mig på en låång väntan, men det första jag fick höra var; 
-Du har plats nummer... ett... plats ETT i telefonkön! Jag tänkte att lyckan var ju gjord, för en gångs skull händer det! Jaa! ...-hundra... eh, va? ... fyrtio... men wtf! ...fem... i kön. Driver de med mig?
Lovar att det var en andningspaus på en minut mellan varje stavelse och de gör det bara för att djävlas! Tur i alla fall att de hade -nittio...två...handläggare som tog emot ärenden så att det gick hyfsat fort ändå! Anyway så är detta första året som jag inte lämnat in deklarationen i tid. Kom på det i helgen! Så jag var tvungen att ringa in och fråga vad jag skulle göra. Som tur är får jag mina pengar i alla fall, om än lite senare än jag hade kunnat, men, men. Slutet gott allting gott. Nu ska jag äta en kam!

Inga kommentarer: