lördag 7 maj 2011

Ett helvetets drömkval

På natten när jag sover och blir kissnödig så vaknar jag inte alltid, det är då det blir jobbigt! Tur är väl att jag inte har något som helst anlag för sängvätning. Däremot så drömmer jag ofta jättekonstiga, invecklade och besvärliga mardrömmar om hur jag försöker ta mig till en toalett! Efter många helvetets kval brukar jag till slut vakna och äntligen få gå på toa!


Jag har drömt; att själva badrummet är för litet så att jag måste försöka backa in, hukandes för kunna sätta mig. Att golvet utanför är halt så jag halkar hela tiden förbi toalettdörren utan att ta mig in. Att det är skititgt eller på andra sätt läskigt att gå på toa. Att toaletten är placerad offentligt eller på konstiga platser, mm...

Inatt drömde jag att jag en sådan dröm. Den toalett jag skulle gå på först var upptagen, så när jag kom in råkade jag öppna när en person precis stod i duschen! Pinsamt. Sedan hittade jag en annan toalett. Den hade en genomskinlig plastdörr, så alla som gick förbi eller var utanför kunde se in och såklart se mig! Dörren var dessutom väldigt låg, så de som var normallånga räckte lätt över den. En person ville prata med mig över dörren precis hela tiden, så jag vågade inte sätta mig på toaletten, trots att jag var på spräng-gränsen! Efter utspelade sig drömmen hemma i mina föräldrars hus och jag, liksom syrrorna bodde fortfarande hemma. Föräldrarna var borta och vi hade haft husfest. På morgonen, dagen efter festen skulle jag, naturligtvis kissnödigt som få, gå på toaletten. Gick in i badrummet och hittade toan, bortplockad från sin plats, stående mitt på golvet i badrummet. Ett stort hål gapade där den hade stått. Konstaterade att det måste vara stopp i avloppet! Lyckligtvis har vi en till toalett, men upptäckte att även den var bortryckt från sin plats! Lite smått panikartat började jag titta mot badkaret, men såg då att också badkarets rörsystem inte var som de skulle, så där gick det inte heller att uträtta sina behov! Gick ut i hallen och mötte mamma som någonstans hade hittat en mugg full med kiss... hon var arg. Sedan vaknade jag lyckligtvis och fick äntligen uträtta mitt ärende, aningen förvirrad...

Ibland undrar jag hur sane det är med såna här drömmar egentligen? Men det krävs ju inte en drömtydare för att gissa de underliggande orsakerna till dem...

1 kommentar:

Susanne sa...

HAHA aah dina drömmar är sick ;P men har väl att göra med att du är så trött och inte eg orkar gå på toa kanske? Men lustigt hur drömmar kan ta form? hoppas du får mera rofyllda toa-drömmar i framtiden.. ;) KRam