söndag 3 juli 2011

V.30: Verkligt men ofattbart

Vi börjar kunna det här med sovmorgon nu. Vanligtvis kan jag inte sova längre än till max nio på morgonen, men nu är det inga problem att snarka på till kl 10-11! Men det känns lite som att man blivit lurad på halva dagen när man vaknar så sent...

Idag åkte Pontus, Alex och jag till stan. Vi gick omkring lite, träffade folk, åt på Donken, köpte kaffe och glass och satt utanför nyöppnade Café Ågläntan. Det är verkligen jättefint där! Personalen var lite skum bara... Köpte min glass där och första killen pratade på om Italien och att glassen kom därifrån. Frågade om jag varit i Italien och ätit glass osv. När jag tillslut fått välja två kulor (choklad och pistage) och var på väg ut så uppmanade han mig att verkligen njuta av den! Jaha... ja, visst ska jag det. Den var god, men jag utvecklade inga vingar och flög iväg mot den klarblå himlen direkt, vilket han fick det att låta som att jag skulle göra! Den andra killen dök upp från ingenstans, helt hypad. Frågade mig och en annan tjej om vi precis kommit dit. Sedan frågade han om vi skulle gå. -Eh, ja... jag hade tänkt det..! Det var ju synd för han hade sånt flow och nu skulle vi ju missa det! Haha, ja... vad ska man säga.
Café Ågläntan. Har skarvat ihop tre bilder men orkade inte göra det
så avancerat. 

Sedan åkte Pontus och jag och tvättade bilen och badade pool hos svärfar. Upptäckte att den lömska katten som lämnat tassavtryck på motorhuven tidigare i veckan även skrapat lacken på sina ställen. Lite irriterande med tanke på att bilen är så pass ny och inte hade en enda skråma när vi köpte den. kattfan! Men lite vax gjorde iaf susen.  

Nu sitter vi i soffan. Pontus spelar Oblivion och jag skriver, och funderar. Nu är jag i vecka 30, det är alltså bara 10 veckor kvar innan dagen D!! Börjar bli lite nervös. Bebisen ska ju faktiskt ut snart! Det blir mer och mer verkligt, samtidigt som det blir mer och mer ofattbart. 

Barnets hjärna utvecklas och växer. För att få plats veckar den ihop sig allt mer. Barnets lungor är nästan helt utvecklade och det övar på andningsrörelser genom att höja och sänka bröstkorgen. Jag har känt flera gånger hur barnet liksom hoppar till, förmodligen därför att det hickar. :)

Inga kommentarer: