tisdag 5 juli 2011

Bok & Bak

Idag blev det ju faktiskt finväder! Har suttit på balkongen i omgångar och läst bok. Det går inte att sitta några längre stunder i solen för då brinner man upp... Nu har jag äntligen läst ut "Avalons Dimmor" av Marion Zimmer Bradley. Boken har legat och dammat ett tag innan jag gav mig på de sista hundra sidorna. Den var väl rätt ok, men man blir rätt mätt på innehållet efter ett tag. Gav ändå inte upp utan läste ut alla de 946 sidorna, i hopp om att min åsikt skulle ändras. Tror dock att filmen, eller serien är bättre än boken... det var så himla mycket bisnack om religion, bland annat den enda sanna guden eller gudinnan och kristendomen. Det kan visserligen vara intressant i lagom mängd, men här blev man helt översköljd av det!
Sedan övergick jag till lite mer lättsam läsning; "Handbok för gravida - allt din doktor inte berättar" av Vicki Lovine. En rolig och intressant bok för de som väntar barn. Har lånat den av syrran Sus, hon känner sig nog rätt klar med den eftersom hon säger att hon har fött barn för sista gången! Två barn känns faktiskt rätt lagom i nuläget även för mig/oss... Får se om den inställningen ändras efter första har kommit :).

Nu ska jag återgå till bullbaket, degarna borde ha jäst klart ungefär nu! :P

Inga kommentarer: