fredag 8 juli 2011

Totalt omringad

Var ju förresten en sväng på Gatufesten i Onsdags! Vi åkte ner på stan, jag köpte hipsters (Kort kjol + blåst = ingen bra kombo) och Alex & Pontus köpte öl, sedan drog vi hem igen. Jag har upptäckt att det finns ingenting som lockar mig att gå på Gatufesten längre. Möjligen att träffa  folk och se sig omkring lite då. Japp, panchislivet har redan börjat!

6 Juli 2011
(V.29+3)
På kvällen åkte vi i alla fall tillbaka ner mot stan igen. Hamnade på Stadshuset tillsammans med Alex, Robin, Roya och en kompis till henne från Sthlm. Vi satt på uteserveringen till det blev för kyligt för att sitta kvar. Sedan gick vi in på Stadshuet och minglade. Någonstans där hände något mycket märkligt. Först och främst stötte jag ihop med Natalie S precis när hon kom ut från toaletten. Jag var kissnödig och Natalie ville känna på min mage, så vi gick in på toa igen. Antagligen blev vi kvar där lite för länge, för det började knacka på dörren. Vi öppnade och utanför stod ett gäng på ca 6st vilt främmande och kissnödiga äldre damer. Det i sig var kanske inte så märkligt, men plötsligt fick de syn på min mage och jag blev totalt omringad av dem! Jag blev bombarderad med frågor om namn och födelsedatum osv... Tillslut stod jag totalt intryckt i ett hörn och kom ingen vart, medan namnförslag och berättelser om diverse barn till dem själva och bekanta rasade in. Precis som jag står där, inklämd i ett hörn under klädhängare, omgiven av gamla surrande onyktra tanter (och Natalie som drog igång dem), oförmögen att ta mig någon vart så går Alex förbi och pekar och skrattar åt mig! Haha, mkt lustigt...men jag kan tänka mig att det såg lite lustigt ut. En av de konstigaste (nyktra) situationer jag hamnat i! Det är tydligt att man blir allmänhetens egendom när man väntar barn.

Inga kommentarer: