måndag 11 juli 2011

V.31 Trötthet

Då är både Maskroslampan och skötbordsbyrån ihopsnickrade. Lampan har inte kommit upp i sovrummet än, men skötbordet står på plats i ett hörn i vardagsrummet. Vi blev tvungna att  möblerat om lite för att få plats med nya möbeln. Det blev riktigt bra! Ska ta ett kort när vi har hunnit städa undan. 

Det har precis blivit måndag, vilket betyder att jag är i vecka 31, (30+1)! Det är 68 dagar kvar till beräknad förlossning. Det låter kanske som att det är många dagar kvar, men om man tänker att jag är på dag 212 av 280 så känns det inte som att det är så himla länge kvar alls!
 Vi har införskaffat de viktigaste prylarna, förutom några smågrejer som nappar och blöjor etc... Men själva lägenheten och vi är nu så beredda vi kan bli på att ta emot en ny familjemedlem! 
Det märks på kroppen att den börjar bli tyngre, inte bara på utsidan. Efter att ha burit inte allt för tunga saker, skruvat och byggt och grejat börjar det kännas ganska mycket i ryggen! Mest märks det när jag har suttit och vilat lite och ska kliva upp igen. Då är jag alldeles stel i ryggen och går som att jag har skitit på mig några sekunder, innan jag kan gå normalt igen. Måste vara försiktig med att lyfta tungt och gå för mycket i trappor, jag blir trött så himla fort! Men det senare är lite svårt att undvika eftersom vi har sex trappor upp till vår lägenhet. En kamp varje gång!

Nu är bebisen ca 39cm lång och väger 1.6kg. I morgon får vi veta hur mycket jag väger igen plus lite annat när vi ska på MVC. Vi går varannan vecka nu, snart kommer vi att gå varje vecka. 

Inga kommentarer: