måndag 25 juli 2011

v.33: Full rulle!

Midlanda flygplats
Det är inte ofta sedan jag fick "sommarlov" som jag varit uppe 05.45, speciellt inte efter att ha varit uppe till kl nästan 01.00 kvällen innan. Är lite trött, men jag får i alla fall sitta hemma i soffan och vara trött, medan Pontus måste vara på resande fot hela dagen, på väg till Norge och Statfjord... någonstans på Nordsjön. Skjutsade honom till flyget och det gör jag gärna, men det är alltid lika jobbigt att säga hej då! Nu ska han vara borta i mer eller mindre 2 veckor. Därför passar jag på att åka till Solle till mammsen och pappsen och hälsa på ett tag. Det är dessutom Nipyran och Laxfestivalen i Sollefteå denna vecka (22 - 30 juli), det kan ju bli kul att gå på! Brukar vara många hemvändare där.

Nudå? Sitter i soffan och funderar på vad jag ska hitta på. Kan måla, men det är väldigt ansträngande för mig just nu... Lat är jag inte, men järnvärdet är nog fortfarande inte riktigt som det ska, så blir trött väldigt lätt nu med. Var på Ica Kvantum i morse, kom till en tom parkering 15 min innan öppning... Pensionärspoäng: 100! Väl inne på affären kände jag att mitt högra ben inte riktigt hängde med, kändes avdomnat. Ändå tar jag mina järntabletter och försöker äta mat med järn i. Får veta idag på MVC kl 15.00 hur det står till med värdena, hoppas jag. Ska ha en ny barnmorska eftersom min är på semester. Förrestens så ska svärmor följa med på MVC idag. Det ska bli roligt! Hoppas vi får lyssna på hjärtljuden så hon får höra. 

Magen har det varit full aktivitet i! Igår kväll rörde det sig under huden så det kändes som att lilltjejen skulle ta sig ut! Hon är väldigt stark och aktiv och härjar fortfarande på med de högra revbenen. Igår kände och såg jag en hand eller en fot röra sig uppåt ovanpå revbenen! Så himla läskig känsla! Plötsligt började jag grina, utan någon särskild anledning. Hormoner! När vi skulle sova var det också full rulle. Bebisen gjorde kullerbyttor och utfall mot madrassen så att jag inte kunde ligga stilla. Det slutade inte förrän jag strukit med handen på magen en liten stund. Tror det kommer vara lika mycket rörelse idag, som det känns nu! 

Nu ska barnet vara runt 2 kilo tungt och det är 55 dagar kvar till beräknad förlossning! 


Inga kommentarer: