måndag 18 juli 2011

Överraskning i Ö-vik

~ Susanne & Anne ~

I lördags åkte jag hemifrån tidigt och plockade upp lillasyster i Sollefteå. Sedan åkte vi vidare till Ö-vik för att överraska storasyster med en dags syskonhäng! :) Emelie hakade på till Ö-vik hon med, sedan åkte hon vidare till Skellefteå. Sussi och jag överraskade Anne med att bara dyka upp utanför hennes lägenhet. Hon anade inget, vilket ju var hela poängen. Hon fick en till födelsedagspresent av oss; ett scrappat album med bilder på henne från att hon var liten fram till nu, när hon fyllt 30 år!

Jag
Anne
Vi bjöd henne på lunch på en kinarestaurang, sedan gick vi en sväng på stan. Tiden gick väldigt fort för plötsligt stod vi i en folktom Lindexaffär och provade underkläder, 20 min efter stängning! Först då kom butiksbidträdet och berättade att de faktiskt stängt... Oops! Vi hann med ca hälften av det vi skulle, men skit samma.
Vi drog tillbaka till Anne och gjorde oss klar för Helenas altaninvigning. Hon hade satt upp partytält, en scen med trubadur och massa annat fint! Anne blev överraskad igen med att få komma upp på scenen och sjunga Karma Cameleon tillsammans med Helena inför ca 30 pers, vilket hon inte alls tyckte var pinsamt! Hehe, sorry! Hon fick en present av Helena och sedan var vi tvungen att åka vidare.
Hos Helena
Anne & Susanne chillar
Jag & Susanne
Vi åkte tillbaka till stan, piffade till oss lite extra hos två av Annes jättetrevliga kompisar och sedan gick vi på O'learys. Jag fick ett mindre sammanbrott i kön eftersom svenskar är sämst på att just köa. Men sedan när vi gick in slapp jag betala för jackan trots att alla andra gjorde det. Blev lite gladare igen. Nästan på en gång vi kom in var det en extremt överförfriskad kille som tafsade mig på bröstet. Jag blev skitpaff, dels för att det alltid brukar vara min rumpa som blir antastad på krogen (iof inte bättre det) och dels för att jag ju är gravid och trodde att magen skulle avskräcka de flesta försök på närmanden. Antar att han var för full för att se vem fasen det var han råkade lägga handen på, men han fick i alla fall en utskällning som fick honom att backa undan! Anne beställde en jättegod mango-daquri drink till mig, alkoholfri såklart. Godast på länge!

Det var skoj på krogen trots mitt nyktra tillstånd. kring 2-3-tiden åkte Anne och Martin med Sussi och mig tillbaka till Sollefteå igen. Klockan 04.00 var vi i säng... tre timmar senare blev jag väckt av en liten energisk tvååring som inte förstår det där med att vara dyngtrött och halvdöd dagen efter. Kröp ner bredvid Sussi och Tess och fick sova tre timmar till. Hela nästa dag var jag helt utslagen, men det var det värt. Fick ju umgås med mina kära systrar en hel dag och ha roligt!

Love u sisters! <3

Inga kommentarer: