fredag 29 juli 2011

Värmeslag

I tisdags var jag tvungen att åka in på en däckfirma för att kolla vad som orsakade pyset i höger framdäck, som hållit på ett tag. Det visade sig vara en spik i det! Efter att det var lagat vågade jag åka de ca 10 milen hem till familjen i Solle. Här jag har varit sedan dess och haft det bra!

Det är ju helt otroligt bara vad VARMT det ska vara! Det är verkligen jättebra och jätteskönt och jag ska verkligen inte klaga för fina somrar är sällsynta... I vanliga fall hade jag vältrat mig i det fina vädret och utnyttjat varenda sekund i solen. Men det har inte gått, jag blir totalt överhettad och orkar ingenting p.g.a. värmen...
 MEN! Idag hittade jag lösningen; mammas & pappas utomhuspool! Enda sättet för mig att palla vara ute i värmen är att ligga och flyta på en av luftmadrasserna och plaska lite förstrött. Så himla skönt! De senaste veckorna har jag bara suttit inne i skuggan och trånande tittat ut på alla solbadare, nu är det slut med det och jag är en av dem. Kanske får jag tillbaka lite färg till och med! Jag ska stanna här veckan ut, tydligen ska det vara bra väder ända till på söndag, om man nu vågar tro på väderleksrapporterna, men som det ser ut så kommer jag nog att bo i poolen fram till dess!
Notis: Mamma tog en bild på mig när jag ligger och flyter med magen i vädret, men jag lät bli att lägga upp den, för allas trevnads skull..!

Idag fyller min älskling Pontus 26år! Det måste kännas otroligt tråkigt att fira sin dag på en oljerigg ute i Nordsjön, men det får vi ta igen när han kommer hem. Då blir det massa presenter och överraskningar! Fick i alla fall prata med honom idag och säga grattis! <3

Nu ska jag sova. Hoppas innerligt att den där flugan som terroriserade mig hela natten igår & som tillslut förvisade mig till vardagsrumssoffan har gått & självdött i nått hörn!!!
Eller åtminstone flugit ut...

God natt!

Inga kommentarer: