måndag 11 juli 2011

MVC; head's down

Vårdcentralen Centrum
Idag klockan 14.00 var jag på MVC-besök igen. På väg dit mådde jag lite illa, köpte några bananer som jag proppade i mig plus att jag vilade lite, det hjälpte faktiskt. På besöket mådde jag bättre. Behövde bara lämna urinprov, ta blodtryck, mäta magen och lyssna på hjärtljud. Jag slapp ta blodprov! *lättad*
Vet inte vad järnvärdet låg på eftersom det inte blev något blodprov, men jag vet att det fortfarande är lågt, eftersom jag känner mig så trött så fort jag anstränger mig lite. Jag får fortsätta käka extra mycket järn till bebisen kommer. Åt faktiskt upp nästan 500g jordgubbar igår plus en hög pumpakärnor i fil, som Pontus <3 så snällt köpt hem åt mig. Båda ska vara järnrika och alltså bra för mig att äta.

Min kontakt på MVC, Gunilla, var så himla nöjd och stolt över hur graviditeten har fortskridit att jag fick en massa beröm! Då kan man ju inte vara annat än nöjd och glad själv! Barnets hjärtljud låg på 143, normalt är allt mellan 110 och 160. Magen har växt, men  inte riktigt lika mycket som "ideal"-kurvan. Inget ovanligt enligt Gunilla, det såg bara bra ut enligt henne. Mitt blodtryck var bra, låg på samma siffror som jag brukar. Urinprovet visade 0, vilket tydligen är bra det med! Barnmorskan kände på magen och konstaterade att bebisen låg med huvudet nedåt, fast är ännu inte fixerad. Hon visade mig så jag själv fick känna var huvudet var! :P

En Big Boy-meny plus en glass senare for jag och hämtade Pontus och Alex vid frisbeegolfbanan, myggätna och svettiga efter den kvava rundan. Väl hemma var jag så trött att jag la mig och sov i ca 2h medan de spelade TV-spel. Nu är Pontus, Jonas och Alex och fiskar och jag slappar lite i soffan. Ska fortsätta att röja lite här hemma efter gårdagens om-möblierngar, men ska försöka att ta det lugnt så jag inte blir helt slut igen... Försöka var ordet...! ;)

Inga kommentarer: