måndag 18 juli 2011

70-års kalas

I fredags eftermiddag åkte Pontus och jag ut i skogen för att fira hans mormor Berit som fyllt 70 år! Vi köpte en liten present innehållande ett ljus, en prydnads-ängel som spelar harpa och en liten lyckosten. Den riktiga presenten var från Jonas, Carro, Pontus och mig tillsammans; en grön sladdlös Elektrolux-dammsugare. Vi har en likadan fast röd hemma. De är praktiska, om det inte blir riktigt skitigt, då åker den andra dammsugaren fram!
Vi träffade en hel del folk från Pontus släkt, samt vänner och bekanta till morföräldrarna. Vi åt, sjöng, skålade och hade det trevligt. Några läste upp dikter som de skrivit själva eller tillsammans med någon annan bekant. De var riktigt bra skrivna och roliga. Maten hade svärmor och hennes syster fixat. Allt var jättegott och så fint gjort! Det regnade men partytälten tjänade sitt syfte och höll alla torra medan vi åt.

Trots att det regnade gick Pontus och Jonas ner till sjön för att fiska. Pontus har fått riktig dille på att fiska i sommar, men han har inte fått mycket napp... Han pratade i sömnen för några dagar sedan när jag försökte väcka honom, sa; "Jag vill också ha en fisk!" :) De stod där ett bra tag, men det var bara Jonas som fick napp. En hyfsat stor gädda, som jag tror blev kattmat lite senare.

Min mage krånglade lite under dagen och kvällen. Det kändes som att jag hade ett stort blåmärke ungefär i höjd med mellangärdet som värkte och gjorde ont hela tiden. När jag berättade det för syrran så sa hon att hon hade känt likadant när hon var gravid, så jag antar att det hör till och inte är något ovanligt. Ska i alla fall prata med barnmorskan om det för att vara säker. Har haft ont på samma ställe lite till och från och det känns inte särskilt behagligt.

Ett stort grattis till Berit, 70 år! Tack till alla för en trevlig fest med god mat och trevligt sällskap!

Inga kommentarer: