lördag 6 augusti 2011

V.35: I väntans tider

Nu har jag åkt hem efter nästan två veckors vistelse hos mina föräldrar. Det har varit så himla mysigt att umgås med dem och syrran varje dag. Vill verkligen kunna hälsa på dem oftare, och lättare!

Det har varit riktigt fint väder medan jag varit där, men sista dagen innan jag åkte så åskade det rejält! Hade precis handlat i Långsele och var på väg hem när jag såg en stor blixt slå ner alldeles vid vårt hus! Huset stod lyckligtvis kvar när jag kom fram, men mamma sa att det hade dundrat till rejält när den slog ner. Så för säkerhets skull sprang jag i regnet raka vägen in utan att plocka med mig varorna. Sedan satt vi på altanen och lyssnade på regnets smattrande ett bra tag. Hoppas att det fina vädret kommer tillbaka, men om jag ska vara ärlig är det skönt med lite svalare luft.

Nu är det i princip söndag (23.40), så jag har gått över till v.35 och det är bara 41 dagar kvar till BF! Barnet väger runt 2,5 kg. Lårbenet är ungefär 6 cm långt medan navelsträngen är nästan en halv meter lång! Vid den här tiden har barnet oftast lagt sig med huvudet fixerat ner i bäckenet. Vi får se om så är fallet på måndag på Mvc. Men jag tycker att hon rör på sig så mycket fortfarande så jag tror inte att det är så riktigt än. I fredags fick jag en ordentlig kick på revbenet igen, hårdaste hittills! Inte skönt...

Jag har fortfarande inte gått upp mer än 10 kilo, men det är ju magmåttet som är viktigast. Ska bli intressant att se om det gått upp sedan sist men jag tror det, för familjen har tyckt att den blivit mycket större bara på ett par veckor! Idag är det dags för kusin Lena, enligt hennes beräknade förlossning. Än har vi inte hört något om att hon är på väg att få, så det är bara att vänta lite till! Hon är otålig, men verkar ändå lugn. Det är bra, det är ju barnet som styr när det vill komma ut och se världen!






1 kommentar:

Toastmasterkillen sa...

Då var det ju snart dags, vad spännande!

Vi hade packat värsta väskan till när Elvira skulle födas med saker för att kunna vistas gud vet jag hur många dagar på förlossningen och BB. Antar att väskan står packad och redo i hallen? =)