tisdag 16 augusti 2011

På gasen i 10 år!

För ungefär en vecka sedan fick jag en liten reality-check på posten. Ett brev från Trafikverket damp ner på golvet i hallen. I det upplyste de mig om att jag har haft körkort i 10 år... TIO år! Kände jag mig inte gammal innan så gör jag det definitivt nu! Men det ska ändå bli kul att förnya kortet, eftersom jag varit missnöjd med det sedan jag fick det. Hade en skitkonstig frisyr och fotografen var kass!

Jag, som jag inte såg ut när jag var 18!
Jag gjorde ett försök igår att ta en bild till det nya körkortet. Det visade sig vara lättare sagt än gjort! Först åkte jag till Trafikverket på Södra järnvägsgatan, men deras fotomaskin var såklart trasig! Blev rådd att åka till en fotoateljé... men eftersom jag inte vet vart närmaste sån ligger eller vad det skulle kosta så åkte jag till Polishuset istället. Plockade även upp Alex på väg dit. Väl hos polisen fick jag reda på att de inte fotar till körkort där. Eftersom fotoautomater inte växer på träd längre så försökte jag hitta en ateljé nära centrum... men efter att ha irrat runt på en massa enkelriktade smågator utan lycka gav jag upp!
Vi åkte till Ica Nacksta för att handla istället. Alex upptäckte att Lofoto ju låg alldeles bredvid, så vi chansade och gick dit. Ingen tur denna gång heller... Killen i affären sa att de har funderat på att börja med detta... men det hjälpte ju inte mig. Så, än så länge har jag inget nytt körkort på gång... men skam den som ger sig, jag gör ett nytt försök i morgon! Förhoppningsvis hinner jag inte få en fet finne på näsan till dess..!

Inga kommentarer: