torsdag 25 augusti 2011

Ett förbannat ont!

Tidigare idag satt jag på golvet nedanför soffan i lugn och ro... Plötsligt, helt utan förkänning blixtrade och brände det till i ena ljumsken så jag trodde att jag skulle dö! Jag skrek till så att jag skrämde Pontus och Alex som satt intill. Det gjorde förbannat ont, sedan var smärtan borta och lämnade efter sig en utdragen molande värk i området runt ljumsken. Blev så chockad att jag fick gå iväg och samla mig en stund.

Jag "googlade" om fenomenet och hittade fler som upplevt samma sak. För vissa har det blivit så precis innan värkarbetet satt igång. För andra har det varit en smärta som kommit några veckor innan BF, eller tidigare. Det är förmodligen i samband med sammandragningar som smärtan kommer. Livmodern "tränar" och drar ihop sig. Det finns mycket kring bäckenet som kan smärta när det börjar närma sig och detta är ett av symtomen. Jag hoppas att det inte är dags riktigt än. Det kan också vara ligamenten som är överansträngda, så jag ska försöka stretcha ljumskarna lite (försiktigt) för att se om det blir bättre. Just nu har jag inte ont, men det känns som att det ligger på lur och kan hända igen...

1 kommentar:

Babbi - Bloggdesigner & Fotograf sa...

Lät inte som någon trevlig upplevelse :(( Hoppas inte det händer igen..