söndag 14 augusti 2011

V.36: Kulan



Kulan v.36
Nu väger barnet mellan 2,2 och 2,7kg, längden är ca 45cm! I vecka 36 står livmodern i regel som högst och det känns verkligen som att alla organ är ordentligt ihoppressade.
Eftersom det bara är en månad kvar nu så har jag börjat packa skötväskan på allvar. Har kokat nappar och flaska. Tvättat och lagt ner lite barnkläder. Det finns blöjor till bebisen och underkläder till mig. Ska packa ner några saker till, sedan är den biten klar!

Jag gick och vägde mig själv alldeles nyss. Har inte gjort det på ett tag och vågen visade 69,9kg! Totalt har jag alltså gått upp ca 12kg sedan start! Jag väger 10kg mer än jag någonsin gjort förut, det känns skumt. Barnet ska lägga på sig ytterligare ett kilo denna sista månad, vilket betyder att jag kommer att hamna på en viktuppgång på totalt 13kg. Inte så farligt!

Pontus och jag var ner en sväng på stan idag bara för att göra något. Vi åt på Mc Donalds, sedan handlade vi lite småsaker. Bland annat så köpte jag en ny ask med Niferex, järntabletter. Skulle inte orka mycket utan dem. Blev jättetrött av att gå trots att jag äter tabletterna regelbundet. Kände verkligen hur belastningen på rygg och bäcken har ökat!

1 kommentar:

em sa...

Å va fin du är gumman... :D