lördag 20 augusti 2011

Misslyckad fotning

Igår var vi uppe sent ... igen. Jag satt uppe med ett musikquiz som jag lovat göra klart till dagens volleybollfest hos svärföräldrarna (K&K). Jag började redan för ett par dagar sedan med ett quiz. Men igår, när det nästan var klart kom jag på en bättre idé..! Så jag skrotade den första planen och satt uppe till kl 02.00 för att få det nya färdigt. Lite idiotiskt kanske, men detta blev faktiskt mycket bättre! Hoppas alla tycker att det blir kul också. :) 

Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska ha för kläder i kväll. Man slutar ju inte bry sig bara för att man gått upp några (11) kilon, men det blir allt svårare att få på sig något som ser hyfsat ut! Mina fötter ha svällt ganska mycket också. När Pontus upptäckte det så skrattade han åt dem och tyckte att de såg ut som dockfötter. De har svällt så pass att man inte ser knölen på utsidan av foten, så de är alldeles runda och bulliga från vrist till tå! Detta utgör ett nytt problem, jag kan inte ha vilka skor som helst! Mina rem-sandaler går precis på, men i dem ser mina fötter ut som två kasslerklumpar. Mina finskor är bara att glömma, sist jag försökte få på mig ett par fick jag sen-drag i foten! Mina joggingskor funkar, men då är magen ivägen då jag ska snöra dem... Jag har 1 eller 2 par som jag fortfarande kan ha... 

Förresten så var jag och fotograferade mig hos en fotograf på Haga i torsdags. Jag hade mycket hellre gått till en automat, men det finns ju inga! Så trots att jag egentligen inte ville så satt jag där på en pall, med en pladdrande fotograf, två schäfrar springandes runt fötterna samt andra kunder i ögonvrån och försökte få till ett bra foto. Jag blev såklart inte nöjd. Nu funderar jag på att ta ett eget foto och skicka in. Var missnöjd med förra i 10 år och vägrar vara det igen! Men det känns som att det inte är meningen att jag ska få till ett bra kort. Nu har jag ett litet sår bredvid näsan som inte ser så vackert ut, så jag får nog vänta ett tag till innan jag gör ett nytt försök.

Förresten, igår fick Pontus (vi) en jättefin bärsele av märket BabyBjörn från Martin F! En mycket bra present som vi kommer att använda båda två. Tack igen Martin! :D