tisdag 9 augusti 2011

Tre kilo kärlek

Idag har jag haft fullt upp med diverse förehavanden! Ska dock inte berätta om allt just nu...

Dagen började med ett besök på Mvc, tillsammans med svärföräldrarna Kenneth & Katja! :) Trots att jag har hört flera gånger hur det lilla hjärtat slår på sådana här besök, så är det speciellt varje gång. Särskilt nu när man får dela upplevelsen med några i familjen som tycker att det är lika spännande! Jag är så glad att jag har så engagerade svärföräldrar!

Det var skönt att höra att magen växer som den ska. En centimeter har måttet ökat med sedan 3 veckor tillbaka. Det låter ju himla lite tycker jag, men barnmorskan var nöjd med det och det räcker för mig. Hon kände på magen och kunde berätta att huvudet fortfarande är nedåt och börjar bli fixerat!! Bebisen ligger med rumpa och rygg mot vänster sida av magen och fötterna och händerna mot höger sida. Precis som den verkar ha gjort ett bra tag nu, med tanke på hur utsatt mitt högra revben har varit! :P Hon trodde också, efter en analys av min lilla mage, att bebisen inte skulle bli större än tre eller strax över tre kilo! Det känns faktiskt rätt bra att veta, även om man är skapt att kunna förlösa en bra mycket större bebis än så.

Sedan har jag handlat på ICA, städat, tvättat, slagit in presenter och pysslat med diverse grejer som jag berättar om vid ett senare, mer passande tillfälle! ;)

I morgon kommer honey hem!

Nu är det god natt!

Inga kommentarer: