måndag 22 augusti 2011

Volleybollfesten 2011

Igår hade jag tänkt lägga upp ett inlägg, men jag var så trött hela dagen att det inte vart något. Trotsade att jag kände mig seg och var iväg med Pontus och Stefan till Birsta en sväng. Jag hade lite (än så länge hemliga) ärenden att göra där... Vi käkade köttbullemacka på IKEA och sa hej till Hanna på Toys r us också!

I lördags åkte vi på den årliga Volleybollfesten, som Kenneth & Katja styrt upp på sin tomt (förmodligen därför jag var så trött igår?). Vi hade otur med vädret då det regnade hela eftermiddagen. Men det avskräckte inte de som ville spela volleyboll att spela ändå! Det stora partytältet, som vi byggt 2 dagar innan, höll resten av oss torra medan vi tittade på de spelande. Vi åt, gick frågeslinga som Amanda och Pontus vann, pratade med massor av folk, spelade Guitar Hero mm. Vi åkte hem efter att jag dragit mitt musikquiz kring 23-tiden. Quizet handlade om att man skulle gissa på vilken reklam en viss låt hör till. Det var oväntat svårt för många, men det kanske bara är positivt och betydet att de flesta inte sitter framför TV:n jämt! Vi hade i alla fall jttetrevligt på festen, tack igen Kenneth och Katja för en trevlig dag/kväll! :)

Lite snapshots från min mobilkamera: 

Tältet byggs. Finn ett fel!
(Pontus & Kenneth)
Åskådare i tältet

Jonas satsar
Hopp!
Kenneth i position!
Blött spel men kul ändå!
Liten åskådare - ville också vara med!
Grilltajm
Mingel

Inga kommentarer: