tisdag 27 september 2011

Saga 1 vecka gammal

Idag har Saga blivit stora tjejen. En hel vecka har gått sedan hon föddes! Jag tror vi firar det med att vara hemma, torka hennes nytvättade leksaker och busa med dem! Vi har fått så många fina saker från alla som varit här och uppvaktat Saga. Kläder, leksaker och bra-att-ha prylar. Tack igen till alla för allt fint vi fått!

Igår ramlade den lilla kvarvarande navelstunpen av. Vilken lättnad det var! De är så besvärliga att rengöra och jag var lite rädd att naveln skulle bli förstörd om vi var lite oförsiktiga med den...  Men nu är den alltså borta, dagen till ära!

Ätandet och bajsandet har kommit igång på allvar nu. Det tog ca 3 dagar innan mjölken kom. Sedan dess har det producerats kan jag lova! Första natten kunde jag inte sova för brösten värkte och stramade så mycket. Pontus fick åka iväg till BB och fixa fetvadd för att motverka mjölkstockning. Jag trodde att jag hade fått det eftersom det gjorde så fruktandsvärt ont, men som tur var slapp jag uppleva det. Men det var nog så illa ändå... Brösten var på bristningsgränsen och det såg ut som två silikonbomber! Nu har det lugnat ner sig ända sedan Saga upptäckte att det faktiskt går att krama mjölk ur stenar också. Sedan mjölken kom har hon börjat bajsa mer ofta och det har den där senapsgulgröna färgen som den tydligen ska ha. Jag lär inte äta senap på ett bra tag framöver...

Saga 4 dagar gammal
Passande skylt, fått av Kenneth & Katja!

Inga kommentarer: