torsdag 8 september 2011

Mag-popp!

Var med om något mycket märkligt alldeles nyss. Satt stilla i soffan bredvid Pontus och tittade på TV när det plötsligt hördes ett högt klick-ljud ifrån magen! Det kändes direkt från området där bebisen ligger, en liten bit under naveln. Det konstiga var att jag inte kände något, bara hörde...
Min första tanke var att vattnet skulle komma forsande, eftersom jag hört om en person som hörde ett sånt "poppande" ljud precis innan vattnet gick för henne! Men efter en liten stund kunde jag konstatera att det inte skulle hända.
Pontus kollade upp fenomenet på nätet (tack Google) och hittade direkt en tråd om detta. Tydligen är det bebisens leder som kan knäppa sådär, inget ovanligt alls tydligen! Själv hade jag aldrig hört talas om det. Skönt  i alla fall att höra, blev lite orolig där en liten stund!

Inga kommentarer: