måndag 5 september 2011

V: 39 (38+1) Klart för ankomst!

Klar för ankomst!

Vid den här perioden ska barnet vara lugnare i magen. Den samlar energi inför förlossningen genom att bl.a. sova mycket. Jag antar i så fall att det lilla livet i min magen inte har några planer på att komma ut riktigt än då. För det är fortfarande ganska mycket aktivitet där inne, även om det kanske har minskat en aning. 

Själv pendlar jag mellan att vara pigg och vilja göra en massa saker till att vara jättetrött och inte orka någonting. Slumrar ofta till en gång eller två på soffan under dagen eftersom jag inte får sova ordentligt på nätterna. Väcks ständigt av att jag har ont i en höft, eller båda, eller att jag måste på toaletten, eller att Pontus rör på sig. Men som det sägs så ska detta förbereda en för kommande sömnlösa amningsnätter, så jag ska väl antagligen vara tacksam! :) Fötterna fortsätter att vara svällda, ser fortfarande jättelöjligt ut, men det jobbiga är att det ibland gör ont och spänner i huden. 

Idag var det meningen att vi skulle på vårt andra möte med föräldrargruppen. Men båda två var så trötta och hade sovit så lite att vi skippade denna gång. Vi får se om vi hinner gå på sista kanske!

Något helt annat; vi har "vunnit" budgivningen på den radhuslägenhet som vi tittade på för 2 veckor sedan! Så nu ska vi till banken illa kvickt och prata med dem. Men vi är lite fundersamma över om vi kanske förhastat oss... även om inflyttningen inte sker omedelbart, kan det bli rätt jobbigt för oss att flytta i nuläget... Så vi får se hur vi gör med detta!

Snart är det dags! :)

1 kommentar:

Elin Foghammar sa...

Hej, ja visst var dikten söt! Nu kommer allt gå finfint, njut av första tiden med ert lilla mirakel, lycka till både blivande mamma, pappa och lilla bebben!