onsdag 14 september 2011

Sjukhusbesök

Mosters sötnosar!

Idag har Pontus och jag varit till Sundsvalls sjukhus. Ingen bebis på G än dock, vi var bara där på information! Det var väldigt bra information denna gång. Vi fick veta sådant som snart kommer att kännas väldigt aktuellt. Till exempel hur det brukar se ut innan, under och efter förlossning just på detta sjukhus. Barnmorskan pratade om olika önskemål man kan ha som blivande förälder och vad sjukhuset kan tillgodose. Hon pratade om amning, hur den kan vara när den fungerar samt inte fungerar som den ska och andra situationer som man kanske inte riktigt hunnit tänka på än. Så det kändes bra, både för mig och för Pontus att få höra om allt detta!

Sedan åkte vi till Max, dagens höjdpunkt! Jag var verkligen vrålhungrig när vi kom dit, eftersom vi bara ätit frukost innan vi åkte till sjukhuset. Det blev ett Friscomål för mig och en Lyxshake med chokladsmak till efterrätt. Sedan satt jag och mådde illa halva kvällen, men det var det värt! Pontus beställde en specialare; en Tripple Cheese med bacon. Som han gått och suktat efter denna burgare sedan den dök upp i TV-rutan! :P

Min mage har varit mest aktiv under dagen idag. Mycket rörelse och lite stramande och småvärkande, men det är också allt. Väntar på att de riktiga värkarna ska sätta in nu...

Man blir ju inte mindre sugen på att bebisen ska komma när man ser sina supergulliga syskonbarn heller! Tess och Theo är så fina och jag vill bara gosa och snosa på dem så fort jag ser dem! Här är en av de senaste bilderna, är det inte så att man vill döö va söt de är!?! Moster är så stolt över er och era föräldrar! :)

Inga kommentarer: