fredag 9 september 2011

Varit hos frissan

Lite kortare, lite fräschare!
Var och klippte mig på Attityd idag. Mitt hår har varit i riktigt dåligt skick ända sedan jag miss-skötte det under studietiden i Luleå för några år sedan. Plus att jag i samma veva träffade på extremt inkompetenta hårfrisörer, vilket resulterade i att jag fick klippa av mig mer än hälften av mitt hår och färga det dassbrunt! Nu börjar det gå åt rätt håll! Bland annat har jag börjat använda Lanza´s Trauma treatmentbalsam (bra köptips), slutat använda schampo varje gång jag tvättar håret och istället bara använt balsam, samt varit försiktig med plattång och fön. Det har gett resultat, frisören sa att nu börjar det se tjockare och friskare ut! Klippte bort kanske 5 cm slitet hår idag, nästa gång behöver jag nog bara toppa. Känns så himla skönt!

Graviditetsstatus: I magen är det fortfarande livat. Ibland undrar jag hur bebisen får plats att röra sig så mycket, speciellt nu när den är fixerad! Magen är stenhård och det är riktigt obekvämt att sitta/ligga/stå... Försöker variera sittställning hela tiden, men det är inte många lägen som känns bra. Soffan är för mjuk, sängen är för hård, stolarna för obekväma osv... Jag börjar känna mig rätt less nu faktiskt och blir mer och mer redo att få vår lilla bebis till världen! 

Jag vet att det är fler som börjar bli otåliga och som väntar minst lika mycket som vi. Bland annat Susanne, som har längtat ända sedan innan jag ens var gravid... Sedan har vi ju mina svärföräldrar som verkar vara riktigt spända av förväntan nu! Jag ringde till exempel till svärmor igår och det första jag får höra på andra sidan luren är:
"-är det bebis, är det bebis!?" 
Haha, kanske lite besviken när jag sa nej och att vi bara ville komma förbi på en kaffe! :) Fick förresten äpplen av dem igår från deras egna äppelträd som vi sedan gjorde äppelpaj av. Den blev hur god som helst. Tack igen för dem! 

Förresten får jag inte glömma att säga att syrrans kompis Malin nu har fått en liten dotter! Igår natt om jag inte förstått fel och ca 2 veckor över tiden. Grattis till er lilla familj Malin!



1 kommentar:

Anna sa...

Tror du glömde någon där!!! Typ miiiig...ja väntar också otååååligt!!! :D