måndag 12 september 2011

V:40 Välkommet fotbad

Fötterna är mer svullen än vanligt, känns som att gå på två ballonger! Löste nu tillfälligt problemet med att sitta med fötterna i ett kallt fotbad, aah... Vill inte ta upp dem igen!

Magen fortsätter att leva sitt eget lilla liv. Idag var det väldigt mycket aktivitet, bebisen rörde sig en massa åt höger som vanligt, men även åt alla andra håll! Fick sitta och parera och hålla mot... inte alltid så himla bekvämt! Nu är vi hur som helst i vecka 40, redan, måste jag säga trots att de sista veckorna har kännts ganska sega. Barnet fyller nu ut hela magen och är kring 50-52cm, väger oftast 3,5-4kg och ska vara redo att möta omvärlden. Hela 92% av alla barn föds mellan v.38-42! Vår beräknade förlossningsdag är den 17:e september... Alltså 5 dagar kvar... räknat från idag måndag (klockan är ju över 12).

I bilen, på väg till Birsta idag (söndag), var jag så less att jag råkade slänga ur mig något i stil med:
- Bebisen får ta och komma nu, det spelar ingen roll, det får göra hur ont det vill!
I baksätet skrattade Martin och önskade att han hade spelat in det där så att han kunde spela upp det för mig senare när jag väl ligger där och pressar! Ja, han har nog rätt att jag får äta upp mina ord, men det är i alla fall så det känns just nu!


1 kommentar:

Ingalill sa...

Kul att du gillade bilderna! Sussie ska komma hit och hämta dom så får du väl plocka dom du vill ha du med när du träffar henne nåt.
Men nu borde det väl vara läge för dig att skaffa en kamera tycker jag, du får ju mycket att föreviga framöver =) Ha det bra! Kram!