torsdag 13 oktober 2011

Saga 3 veckor


Det händer så mycket här varenda dag att jag knappt hinner med själv... ännu mindre hinner jag skriva ner allt! Hur som helst så blev ju Saga tre veckor i tisdags och vi hade ett bokat besök på BVC (barnavårdscenralen) dagen till ära. Vi fick veta att hon ser hur frisk och fin ut som helst. Hon hade gått upp till 4,3kg och hade vuxit till en längd på 53cm! Huvudmåttet kommer jag inte ihåg, har det nedskrivet någonstans, men huvudsaken var att allt såg bra ut. Saga var jätteduktig på besöket, inget gnäll. Hon spydde och kissade ner skötbordet och det sträva papperet som hon låg på, men sånt händer ju. :)

För övrigt så börjar Saga bli mer och mer med när hon tittar på saker i sin omgivning. Hon gör många roliga ljud när hon sträcker på sig, sover, ska bajsa och ja... allt vad hon gör. Man kan inte låta bli att skratta för det låter oftast väldigt roligt.
Hon har även blivit väldigt stark i nacken. Det har hon varit sedan hon föddes, men nu kan hon hålla upp huvudet lite längre stunder och liksom spana igenom hela rummet med en långsam vridning på huvudet, innan det övervinns av tyngdlagen och dimper ner mot underlaget. Hon gillar färger och olika mönster. Vi har en svart och vit soffkudde som hon kan titta länge på. Lustigt nog gillar hon en av mina tavlor väldigt mycket också. Den brukar hon studera när hon ligger nedanför den i vagnen. Själv kan jag komma på mig med att sitta och stirra på Saga under låånga stunder, när hon sover eller äter eller bara är. Hon är så fin så det är så otroligt svårt att slita blicken ifrån henne... Antar att det är ett helt normalt beteende som nybliven förälder!

1 kommentar:

Anna sa...

Ja tänk då när hon fyllt typ 2.5 år...och man nyss tyckte att hon var just 3 veckor!! De är heeeelt sjukt! Ja minns att alla sa de til en också, tiden går så fort så ta vara på den...man bara...visst att tiden går fort...men så jäkla fort kan den väl ändå inte gå...JO den kan den tydligen!! :O