torsdag 27 oktober 2011

Insomnia

Då är vi hemma i Sundsvall igen. Saga lät mig inte sova särskilt mycket igår natt, men jag passade på att ta igen lite sömn på morgonen istället. Detta gjorde att jag kom iväg ganska mycket senare än tänkt, men det går ju å andra sidan aldrig att planera något efter tid längre! Jag får vara glad om jag hinner hälften av allt som jag vill på dagarna. På nätterna har jag också fullt upp; sitter och ammar, vaggar, tröstar, byter blöjor etc... Det har hänt flera gånger att jag har vaknat med huvudet nästan i knät på mig själv (och Saga) eller sittandes på snedden, på väg ner mot soffan! Jag är inte van att kunna somna sittandes, men med en liten bebis är det inte längre några problem! *Suck* Det är tur att Saga är så söt, annars hade jag nog inte pallat! Snart, när hon bli lite äldre, om ca 2 månader hoppas jag att hon ska sova större delen av natten. Enligt andra med barn blir det i alla fall bättre och bättre på den fronten... jag kommer jubla när den dagen kommer! Hur som helst gick bilresan hem bra. Jag fick även hjälp av farmor Marie när jag kom hem, hon passade Saga så att jag kunde åka och handla samt plocka upp vagnen och lite annat från bilen. Saga var lika snäll då, hon sov hela tiden som farmor vaktade henne. Vad himla mycket lättare saker och ting blir när man är två!

I morgon blir det ett besök på min senaste arbetsplats, Bergsåker skola! Jag lovade mina elever (gamla femman) att jag skulle komma och hälsa på dem med min bebis när skolan börjat igen. Flera elever har till och med letat åt mig på FB och frågat när vi ska komma. Vissa har även varit gulliga och skickat vänförfrågan till mig, men jag kan inte acceptera dem, måste ju ha lite privatliv också. Efter besöket är det äntligen dags att åka till flygplatsen och hämta min älskling! Saknar enormt mycket! <3

Inga kommentarer: